Under valven med Panu Sivonen och Eero Marttila

Panu Sivonen och Eero Marttila

Korsholms kyrka

Välkommen!

Musikduon Kaurinkuori, som grundades 2022, består av Panu Sivonen och Eero Marttila. De uppträder med både basblockflöjter och blockflöjt i kombination med gamba och spelar barock- och renässansmusik samt folkmusik. Inom ramen för Kaurinkuori strävar musikerna efter att förena sina instrument i en mörk och mild klangvärld med pärlande övertoner. Till vardags jobbar Eero och Panu i Vasa stadsorkester som basist respektive oboist.

Eero uppträder ofta med Helsingfors barockorkester och studerar gamba-spel vid Novia yrkeshögskola i Jakobstad. Eero, som behärskar en mängd olika instrument och stilar, är också en färsk Grammy-vinnare med en skiva som innehåller musik av Kaija Saariaho. Panu har studerat blockflöjtspel vid konservatoriet i Mellersta Finland och Sibelius-Akademin. Även Panu har imponerande meriter och blev utsedd till Vasa stadsorkesters "Årets ljuspunkt" år 2008.

Fritt inträde och servering efter konserten.
  • Musik Musik

Öppna länk i ny flik