Korsholms svenska församlings församlingshem (i Gamla Vasa)

Församlingshemmet i Gamla Vasa

Församlingshemmet sommartid

Adelcrantzgränd 1, 65380 Vasa

044 7004474 Husmor

0400 415008 Pastorskansliet

350

FÖRSAMLINGSHEMMET (invigt 2.10.1999) finns öster om kyrkan i Gamla Vasa, adressen är Adelcrantzgränd 1 (med infart från Postgatan som går längs järnvägen i öster).

I byggnaden finns en församlingssal, stora serveringsutrymmen, kök, pastorskansli, ekonomikontor samt arbetsrum för präster och diakoner.

I församlingshemmet ryms drygt 350 personer.

Det finns en defibrillator i församlingshemmets aula, på väggen utanför serveringssalen.

Bokning av utrymmen sker via pastorskansliet. tel 0400 415 008

Hyra för församlingshemmet för minnesstund eller dopkaffe är 82 € om du tillhör någon av församlingarna i Korsholms kyrkliga samfällighet. Hör du till annan församling är hyran 132 €. Är du däremot medlem av befolkningsregistret är hyran 230 €.

Vill du hyra församlingshemmet för annan verksamhet är hyran 102 € för fyra timmar.

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett