Läs musikskolans infobrev 10.11.2023 >>

Verksamhetsledare: Ann-Christine Nordvist-Källström

byråsekreterare Tomas Lundqvist

Uppdaterad 26.1.2024

Korsholms svenska församlings musikskola:

En fri musikskola som drivs av Korsholms svenska församling

Undervisning ges både enskilt och i grupp:

• Inga åldersgränser
  • Kansli- och undervisningsutrymmen i Gamla Vasa, Kyrkbacken om inte annat nämns
  • Fria studier eller examensinriktade
  • Hötterminen 14 lektioner och vårterminen 15 lektioner
  • Höstlov vecka 42 enligt Korsholms kommuns läsårsschema
  • Terminsavgift
    • Huvudinstrument: 110€/termin. 2:a familjemedlemmen 25% rabatt, 3:e 50%.
    • Biinstrument: 55€/termin
    • Normal lektion 30 minuter per gång
    • Om man avslutar undervisningen före fjärde lektionen faktureras halva terminsavgiften 55€
    • Körerna och orkestergrupperna är gratis
    • Vi önskar att ni understöder verksamheten genom att bli medlem i musikskolans understödsförening.

Körer och ensembler läsåret 2023–2024 (ingen förhandsanmälan eller deltagaravgift):

Lilla barnkören (för 3–6 åringar), musiksalen, onsdagar kl. 17.45-18.30.  Ledare: Susanne Holm

Körskolan (årskurs 1 – 6) Korsholms kyrka, onsdagar kl. 17.30-18.10. Ledare: Erica Nygård.

Ungdomskören Germivox, (högstadiet-gymnasiet) Smedsby församlingsgård, kyrksalen (Niklasvägen 3, 65610 Korsholm), torsdagar kl. 15.15–16. Ledare: Michael Wargh.

Kör för alla, Församlingshemmet i Gamla Vasa, varannan onsdag (udda veckor) kl. 19-20.15. Servering kl. 18.30-19. Ledare: A-C Nordqvist-Källström.

Korall-kören (kyrkokör), Sockenstugan, torsdagar kl. 19-20.30. Ledare: Michael Wargh. Servering kl. 18.30.

Kammarkören PsalliteSockenstugan onsdagar kl. 18.45-21. Ledare: Erica Nygård. (Kontakta E. Nygård om du är intresserad att sjunga med, 044 2757475)

Orkester för allaSockenstugan, varannan tisdag (udda veckor) kl. 19-20.15. Ledare: Rainer Holmgård.

Adelcrantz blåsensembleSockenstugan, torsdagar kl. 17.30-18.30. Servering kl. 18.30. Ledare: Michael Wargh.

Korsholms kammarorkesterSockenstugan,  Ledare: Erica Nygård. Kontakta E. Nygård om du är intresserad att komma med, 044 2757475)

Adelcrantz blockflöjtsensemble. Ledare: Rainer Holmgård (kontakta R. Holmgård om du är intresserad att spela med, 044-0568683)

Enskild undervisning ges i:

• Orgel, piano, kombistudier i piano och orgel (förutsätter akustiskt piano, eller motsvarande hemma), sång, gitarr/elgitarr, elbas, violin, slagverk, harpa m.fl.

Lärarkåren består av erfarna pedagoger, bl.a.:

Susanne Holm, Lilla barnkören

Rainer Holmgård, Orkester för alla och Adelcrantz blockflöjtsensemble

Ninja Jakobsson, violin

Mariam Junolainen, harpa, piano och orgel

Ann-Christine Nordqvist-Källström, Kör för alla och orgel

Erica Nygård, Körskolan, Kammarkören Psallite, Korsholms kammarorkester och flöjt

Jenny Sandelin, sång

Karolin Wargh, piano och orgel

Michael Wargh, Ungdomskören Germivox, Korall-kören och Adelcrantz blåsensemble

Rasmus Hägglund, gitarr

Vladimir Reshetko, cello