Skriftskola och konfirmation

Varje år ordnas konfirmandundervisning för dem som skall konfirmeras det år de fyller 15 år. Om man går i skola t.ex ett år senare eller tidigare än sina jämnåriga kan man erbjudas möjlighet att gå i skriftskola med sina klasskamrater.

Konfirmandundervisningen följer kyrkans övergripande plan för konfirmandundervisningen och omfattar minst 80 h.

Under hösten och vintern träffas konfirmandgruppen regelbundet till undervisning, ungdomssamlingar och gudstjänstbesök. Här kan du läsa mera om vår skriftskola!

Enskild skriftskola

Enskild skriftskola ordnas vid behov för vuxna eller den som av andra orsaker behöver det. Vuxenskriftskolan utgör minst 20 h.

Det är aldrig för sent att låta döpa ditt barn. Ni kanske ordnade en namngivningsfest för att fira ert barns födelse, men valde att inte ha dop? Inga problem! Dop kan man ha senare också.

Här kan du få svar på vanliga frågor om dop

Kanske du ännu funderar över något. Kolla då här.

Läs vanliga frågor om konfirmation

Konfirmation i Korsholms kyrka